Atata timp cat am realizat un articol despre accesoriile care nu ar trebui sa-i lipseasca unui sofer din masina iarna, un articol despre cum sa iti pregatesti masina pentru vara nu putea lipsi de pe micul nostru blog.

Vara este probabil cel mai frumos anotimp in opinia multora dintre soferi. Cu toate acestea, chiar daca nu este un sezon dificil, masina ar trebui sa fie pregatita corespunzator. Iar asta deoarece va fi expusa unor conditii uneori extreme, precum sunt temperaturile foarte ridicate de exemplu, iar de aceea trebuie luate toate masurile necesare pentru ca masina sa se prezinte cat mai bine.

Multi soferi nu stiu cum sa se pregateasca corect de sezonul calduros si considera ca este mai important ca masina sa fie pregatita in mod special pentru sezonul rece. Nimic mai gresit! Am pregatit in urmatoarele randuri cateva sfaturi despre pregatirea masinii pentru sezonul care ne intampina cu temperaturi foarte ridicate si cu zile caniculare.

Urmareste si tu aceste sfaturi si cu siguranta masina ta se va bucura de masurile luate:

Verificarea sistemului de aer conditionat

Unul dintre primele lucruri pe care trebuie sa il faci inainte de sezonul de vara este verificarea sistemului de aer conditionat.

In timpul iernii, sistemul de aer conditionat mai trebuie folosit din cand in cand astfel incat pompele si sigiliile sa ramana lubrifiate. In orice caz, pe masura ce vara se apropie, porneste sistemul de aer conditionat pentru a te asigura ca acesta ofera aer rece.

In cazul in care acesta functioneaza in mod eronat, va trebui sa vizitezi un service. Curelele, furtunurile, cantitatea de agent frigorific, sigiliile si condensatorul trebuie verificate. Filtrul de polen ar trebui si el schimbat.

Verifica curelele si furtunurile

Componentele din cauciuc de sub capota trebuie inspectate, deoarece acestea sunt responsabile de functionarea sistemelor de racire atat pentru motor, cat si pentru cabina.

Curelele ar trebui verificate de crapaturi si uzura. Locurile sclipitoare sau stralucitoare indica uzura. In cazul in care prezinta uzuri, si nu doar atunci, acestea trebuie inlocuite conform recomandarilor producatorului.

Inspectia lichidului: uleiul si lichidul de racire

Verificarea calitatii si cantitatii lichidelor de racire si lubrifiere din motor este o sarcina importanta de vara. Agentul de racire, atunci cand este adaugat, trebuie amestecat intr-un raport 50:50 cu apa distilata, daca nu este cumparat ca preamestecat. Lichidul de racire trebuie schimbat la fiecare 2 ani.

Uleiul trebuie sa fie adecvat pentru vara si ar trebui sa fie schimbat in mod regulat. Desi temperaturile ridicate sunt, in general, mai bune pentru ulei, utilizarea vascozitatii gresite poate fi o problema serioasa pe masura ce temperaturile cresc. Uleiul usor, proiectat sa functioneze la temperaturi scazute de iarna, va fi prea subtire pentru a lucra la temperaturi ridicate si nu va asigura o buna lubrifiere a motorului.

Rotile

Anvelopele trebuie sa fie, de asemenea, corespunzatoare sezonului in care se circula. Exista anvelope de iarna, anvelope de vara dar si anvelope all-season. Fiecare ar trebui folosite doar in sezonul pentru care au fost concepute, deoarece doar atunci performantele lor sunt ridicate. In caz contrar, riscurile sunt considerabile.

Pneurile supra-umflate sunt mai predispuse la explozii, in timp ce sub-umflarea duce la uzura prematura. Ambele conditii sunt exacerbate de temperaturile inalte de vara. Trecerea la o anvelopa sezoniera poate oferi performante mai bune in timpul verii. Anvelopele de vara au compusi de cauciuc mai rezistenti care se prezinta mai bine atunci cand circula pe drumurile fierbinti, decat anvelopele de cauciuc moi utilizate in timpul iernii.

Poti solicita inspectia unor specialisti intr-o vulcanizare auto si cu siguranta iti vor oferi recomandari foarte utile.v

Performanta motorului

Performanta automobilelor nu ar trebu sa sufere, in general, pe timpul verii. Cu un program regulat de service, conducerea pe timpul verii poate fi o experienta fara probleme. Filtrele dar si uleiul trebuie schimbate frecvent. Cantitatea mare de praf din timpul verii poate infunda filtrele, iar acestea vor reduce fluxul de aer catre motor si, prin urmare, si performanta motorului.

De asemenea, deoarece amestecurile de combustibil se schimba in primavara, este posibil ca filtrele de combustibil infundate sa scada performantele. In aceeasi nota, pastrarea unui rezervor complet de combustibil evita diferitele probleme care ar putea aparea, precum condensul sau resturile care ajung in sistemul de alimentare.

Orice eroare din bordul masinii poate indica probleme tehnice grave, iar de aceea nu ar trebui ignorate. Cu cateva masuri de precautie, conducerea in timpul verii poate fi o experienta placuta si fara probleme.

De asemenea, conducerea devine mai placuta atunci cand masina ta este dotata cu o statie CB, cu ajutorul careia poti afla informatii pretioase despre trafic. Iar noi te putem ajuta cu cele mai bune modele de statii auto CB dar si cu servicii de montaj profesionist!

  • Category :
  • Type :