Masinile mai noi, mai scumpe si mai moderne, au in dotare un sistem de incalzire auxiliara. Masinile mai vechi, dar si multe dintre masinile noi nu au insa aceasta tehnologie. Pot opta insa pentru un astfel de sistem, numit deseori „sirocou”, pe care sa il instaleze pe masina personala. Practic, rolul sau este acela de a incalzi mai rapid motorul precum si habitaclul in timp ce functionarea motorului este oprita.
Denumirea de „sirocou” este gresita, insa majoritatea romanilor o folosesc. Acest nume vine de la Siroco, o firma care se ocupa cu producerea sistemelor de incalzire. Webasto este o alta firma populara pe acest segment de piata, la fel si Eberspacher sau Airtronic.
Scurt istoric
Webasto este o marca germana iar compania a fost creata in anul 1901. Istoria sa bogata precum si numarul mare de sisteme auxiliare de caldura create de Webasto reprezinta doua motive datorita carora este astazi cea mai populara companie din domeniu.
Chiar daca a fost infiintata in anul 1901, primul sistem auxiliar de incalzire auto apare abia 1955 pentru autobuze. In 1960 sistemul apare si in lista de dotari a unei masini mici. Porsche 356 este prima masina care s-a bucurat de un sistem de incalzire auxiliara.
Utilitate
Rolul unui dispozitiv de incalzire auxiliara este acela de incalzire rapida a motorului, precum si a lichidului de racire, astfel incat sa fie posibila incalzirea habitaclului atunci cand temperaturile din exterior sunt reduse. Astfel, atunci cand soferul intra in masina va beneficia de o temperatura placuta iar motorul va fi pregatit pentru a porni la drum.
Acestea sunt sisteme statice, care pot fi programate digital sau chiar cu ajutorul unei telecomenzi. Pot functiona fara sa fie nevoie de pornirea motorului. Sistemele de acest tip mai sunt numite si „sisteme de parcare” iar timpul de incalzire a antigelului este foarte scurt: maxim 10 minute. Timpul de incalzire al habitaclului este de aproximativ 30 de minute, insa timpul poate fi diferit si in functie de dimensiunile masinii.
Exista si sisteme de incalzire auto in paralel, care functioneaza atunci cand motorul este pornit. In general, sistemele de acest tip sunt folosite la masinile pe motorina. Motoarele diesel se incalzesc mai greu, iar un sistem Webasto il va ajuta sa se incalzeaza in doar 5 minute. Functionarea aparatului de acest tip are loc pana la atingerea temperaturii ideale a motorului.
Cum functioneaza
In general, incalzitoarele de stationare Webasto au acelasi principiu de functionare. Acesta utilizeaza carburantul din rezervor, indiferent ca este vorba de benzina sau motorina. Alimentarea se face cu ajutorul unei pompe de dimensiuni reduse, iar apoi carburantul este pulverizat pe o bujie incandescenta.
Combustibilul este utilizat pentru aprinderea unei flacari, cu ajutorul careia este incalzit antigelul. Dispozitivul foloseste o alta pompa pentru distribuirea antigelului in motor. Sistemele „de parcare” distribuie antigelul in radiator din aeroterma, pentru incalzirea habitaclului.
Practic, un aparat Webasto utilizeaza combustibilul masinii pentru incalzirea antigelului. Acesta incalzeste motorul mai repede, iar pasagerii se vor bucura de un confort sporit.
Avantajele folosirii unui sistem de incalzire auto Webasto
Instalarea unui sistem Webasto poate fi foarte avantajoasa. In primul rand din punct de vedere al confortului, un astfel de aparat va fi foarte apreciat iarna. Masina va fi pregatita de condus, va fi dezghetata, geamurile vor fi curate, in habitaclu va fi cald, iar motorul va porni usor.
Totodata, beneficii sunt si pentru motor. Folosirea unui sistem de incalzire auxiliara ajuta la scaderea uzurii motorului. Asta deoarece pornirea se face la cald, iar motorul va porni usor si fara uzuri.
Incalzitoarele de stationare Webasto au un consum minim de combustibil. Au nevoie de doar 0.6 litri pentru a functiona o ora intreaga la putere maxima. Totodata, scade si consumul masinii, deoarece motorul va fi preincalzit.
Pe scurt, acestea sunt avantajele folosirii unui sistem de incalzire auto:
- Confort sporit al pasagerilor.
- Scade uzura motorului.
- Motorul este deja incalzit, deci nu mai este nevoie de timp de asteptare.
- Zapada si gheata de pe masina se vor topi.
- Nu vei mai gasi usile inghetate.
- Consum redus.
- Poate fi instalat pe majoritatea autoturismelor.
- Scad sansele unui accident cauzat de geamurile inghetate/umede.
- Nu polueaza.
Riscuri?
Un alt avantaj al folosirii sistemului de incalzire Webasto este acela ca nu prezinta mari riscuri. Nu exista riscul de incendi, de exemplu.
Aparatele Webasto au fost gandite foarte bine, iar camera unde are loc arderea este bine izolata si etansa in acelasi timp.La partea de fiabilitate trebuie luata in calcul posibilitatea schimbarii bujiei incandescente. Aceasta poate deveni ineficienta, iar primul semn al acestei probleme este fumul alb care iese pe esapamentul Webasto.
- Category :
- Type :