Tahograful este obligatoriu pentru foarte multe dintre vehiculele mari. Autocarele sunt nevoite, la randul lor, sa aiba in dotare un tahograf care de cele mai multe ori este amplasat la vedere, chiar in bordul vehiculului, astfel incat soferul sa aiba acces usor la el. Pentru a putea functiona corect, tahograful este legat direct la cutia de viteze a autocarului, iar senzorii din dotare il ajuta sa poata inregistra viteza cu care circula autocarul.

Exista tahografe clasice dar si tahografe foarte moderne, care au preturi de sute de euro, insa cel mai important este rolul pe care tahograful il are pentru autocare.

Unele voci spun ca tahograful pentru camioane, autobuze sau autocare poate fi considerat o cutie neagra, asa cum au avioanele. Acesta va inregistra orele de condus, pe cele de stationare dar si perioada de odihna a soferului.

Un tahograf nu poate fi folosit sau accesat fara un card. Exista patru tipuri de carduri tahograf, anume de sofer, de companie, de service si de control. Cardul tahograf al soferului este considerat a fi cel mai important tip de card.

Iar asta deoarece pe acesta sunt memorate o multime de date importante. Mai exact, pe cardul tahograf al soferului sunt stocate date despre viteza, despre kilometrii parcursi dar si despre activitatea desfasurata. Cu toate acestea, cardul tahograf al soferului are anumite limite, asa ca toate aceste date trebuie descarcate o data la 28 de zile. De asemenea, memoria aparatului de tip tahograf este la randul sau limitata. In cazul sau, legislatia spune ca trebuie descarcata din trei in trei luni.

Amintim faptul ca legislatia din Romania obliga toate masinile de transport inmatriculate sau fabricate dupa data de 1 ianuarie 2017 sa fie dotate cu un tahograf digital. Legea este, de asemenea, impusa la nivel european. Cu toate acestea, multi soferi au cautat metode pentru a influenta sistemul, insa unele dispozitive pot stoca chiar si aceste incercari de manipulare.

Soferii folosesc, de cele mai multe ori, magneti pentru a opri aparatul sa inregistreze, insa acesta utilizeaza tehnologia GPS pentru a putea lucra in continuare, datele inregistrandu-se pe card dar si in aparat fara probleme, mentionand totodata chiar si tentativa de manipulare. Insusi companiile de transport se arata deseori tentate sa manipuleze aparatele de tip tahograf, acestea fiind supuse unor reguli foarte stricte.

Practic, un sofer trebuie sa lucreze 9 ore pe zi, program impartit pe doua ture cu 45 de minute pauza. Acesta mai este obligat si sa efectueze o stationare de 9 ore, in care sa se odihneasca.

Amintim faptul ca oferim servicii de reparatii tahografe, montaj si totodata comercializam o gama variata de tahografe. Drept urmare, daca ai nevoie de service tahografe, SC SPER CORPORATIA DE LOGISTICA SRL este alegerea pe care trebuie sa o faci. Poti vedea pe site-ul nostru oferta de tahografe digitale si vei gasi totodata toate informatiile de contact de care ai nevoie pentru a lua legatura cu echipa Verificare-Tahografe.ro.

  • Category :
  • Type :